"Varför köpte vi inte sommarställe?"

Inför den gångna sommaren nöjde vi oss med att för hand slipa till de värsta ojämnheterna och måla på en blå basic-bottenfärg och ja, den fyllde sin funktion. Men redan då vi målade henne knastrade det om de undre ojämnheterna och kölen var väl i sanningens namn ungefär lika jämn och slät som ett månlandskap. Så nu när plastladyn är upptagen ägnade vi helgen åt att skrapa hela stålkölen och om det inte lossnade 58 lager gammal färg och stackaren gick ned en 10 kilo så kändes det åtminstone så i alla fall. Jag har legat på alla fyra och jämnat till kölen med en excenterslip och även om det inte är vackert, snarare flammigt av färger från olika skikt, så vågar jag säga att det är i princip så jämnt det kan bli utan kemisk behandling. Mången gång har jag frågat mig själv; "varför köpte vi inte köpte sommarställe istället?" Nu är jag färdig, knäckt och utbränd, ungefär, och ska slänga på grundfärg innan tårarna kommer, typ. Man får glädja sig åt att detta inte är något vi kommer att behöva göra varje år i alla fall!


Här är lite blandade bilder från varvet:

        

  


Den sista bilden föreställer en förfallen Folkbåt som står i utkanten av varvsområdet. Ägaren köpte den billigt och började skrapa rent den och skulle renovera ingående, men blev sedan svårt sjuk och kunde inte fortsätta. Båten har tydligen legat så där i ganska många år nu skulle visst ha eldats upp inför förra vintern, men det blev aldrig så.



Kommentarer
Postat av: Uffe

Jag tycker det ser mera ut som om det är Jessica och hunden som arbetat. Det blåa runt näsan måste komma då hunden slickat dig/Uffe

2007-10-18 @ 12:55:22
Postat av: Henrik

Jag har legat på alla fyra non-stop lördag-torsdag, så det så...

Man kanske inte ser det på bilden men Pysen fick en blå nos!

2007-10-19 @ 20:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0