Ombytta roller på plastladyn

Halvdag för lyckligt utvalda kontorsmänniskor i vårt avlånga land innebar att det blev lite spontansegling på tisdagskvällen. Minst sagt måttlig vind i östra Mälaren men desto mer sol för våra bleka kroppar. För att spetsa till det hela bytte vi roller. Jessica tog över rorkult och motor medan jag agerade hopp-i-landkalle. Och självklart klarade hon uppgiften galant! (Nu bortser jag från en tvåtimmarsperiod då hon ansåg att det var viktigare att fokusera på solbränna än bagateller som rorkult och navigation, men jag antar att det är en kvinnas rättighet till sjöss?) Väldigt få båtar ute i den underbara kvällssolen. Väl tillbaka i Rastaholm noterade vi ett par onekligen tappra barn som badade från en av båtarna på gästbryggan. Nog för att jag själv avklarat premiärdoppet men då pratade vi både insjö med tillhörande bastu. Dryga 15 grader vid vattenytan - alltså vattenytan! - lockar i alla fall inte mig till ett kvällsdop i första taget.

Avslutningsvis passar vi på att rikta ett tack till farsan och Benny som fixade med motorn vilken verkligen spinner som en katt nu, samt till Kirsten för det perfekta sittbrunnsbordet som vi invigde med en skinksallad då vi i sakta mak slörade förbi Björkö.

     


Kommentarer
Postat av: Ulf Lundgren

Det ser ju härligt ut. Hoppas att det varma vädret också ger lite vindar och inte bara stiltje. Ännu är vattnet lite för kallt för att vara i eller hur.

2007-06-08 @ 10:29:10
Postat av: Henrik

Till helgen blir det nog ett dopp - mest av principskäl!

2007-06-08 @ 12:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0